School Trip Dag 2: Kyoto

6 november
2012

Vandaag was ik al om 5 uur wakker omdat iemand het ‘een goed idee’ vond om de wekker anderhalf uur te vroeg te zetten en om de 3 minuten af te laten gaan. Die persoon kwam zelf als laatste uit bed. Ik ben geen ochtend persoon en vond het ook niet tof. Om half 7 werden we ook nog eens gewekt over de speakers van de ryokan. Het duurde 4 minuten en het was luid en we zaten met zijn tienen echt zo van, serieus??? Maar het was wel grappig.

Snel omkleden en ontbijt, ook weer in onze eigen kamers. Het was een Japans ontbijt met rijst, miso soup en vis en salade. Sinds ik in mijn nieuwe gezin ben eet ik elke ochtend brood en ik moest dus wel even wennen aan zo’n zwaar ontbijt.

We gingen vandaag weer de bus in waar we een andere Guido-san (reisgids) hadden die ons vertelde over Kyoto.
We gingen als eerst naar Ginkaku-ji (Zilveren Paviljoen Tempel). Het is een tempel uit 1470 en het was bedoeling dat het bedekt werd met zilver maar door de Oninoorlog is de bouw stilgelegd en niet meer hervat. De (zen)tuinen daarentegen lijken wel net op zilver. Het was heel mooi maar we moesten al snel naar de volgende plaats! Dit is de Japanse manier om plaatsen te bezoeken. Bus, snel kijken, souvenir kopen en hoppa weer bus in.

De volgende bestemming was Kasteel Nijo. Daar ben ik in mijn reis in 2010 ook heen geweest dus ik wist er al van af. Ook hier hebben we weer een klassenfoto genomen en kregen we uitleg van onze Guido-san. Het is een heel traditioneel gebouw met de binnenkant hele mooie gouden wanden en beroemde (Japanse) schilderingen. Je mocht geen foto’s binnenmaken dus kan niet laten zien. De vloeren zijn trouwens heel speciaal. Het worden nachtegaalvloeren genoemd omdat als je loopt net lijkt of je een vogel hoort tjilpen. Dit was om indringers snel te kunnen vinden. Zelfs als er een kat loopt kun je het horen!
Ook de tuinen, die ik al eerder had gezien waren nog steeds erg mooi!

In een Hotel in Kyoto hebben we met zijn allen in een conferentiezaal een Obentou gekregen. Dat is een Japanse lunchbox met rijst, vis, vlees, groente etc. Het eten opzich is wel oke, maar ik ben er niet weg van omdat het allemaal niet heel vers meer is.

De volgende bestemming was Ryouan-ji (de tempel van de vreedzame draak) een Zen Tempel. Hier was ik ook al geweest in 2010. Het is heel.. rustgevend en mooi. Er is ook een rotstuin met een prachtig uitzicht op een meer met heleboel lelies.

Na de lunch gingen we naar Kinkaku-ji (Gouden Paviljoen Tempel) wat een van de beroemdste Tempels is van Japan. De hele tempel is namelijk bedekt met bladgoud waardoor het in de zon, wat wij gelukkig hadden!! Helemaal schittert. Ook hier ben ik in 2010 heen geweest maar toen hadden we regen. Ik heb dus een hoop mooie foto’s kunnen maken!

Ik was mijn groep kwijtgeraakt en ben met andere meiden verder gaan lopen toen we ineens gevraagd werden om wat we dachten, een foto te maken, maar ze bedoelde een foto met mij en een vriendin!! Ik geloof dat de mensen uit Singapore of uit die buurt kwamen. Ze vonden het he-le-maal geweldig om een foto met ‘high school girls in uniform’ te nemen. Ook hier heb ik weer omiyage gekocht en we gingen weer de bus in terug naar de ryokan.

Toen ik uit de bus kwam kwam er een maiko-san (Geisha maar dan anders) aanlopen met haar (vriend, man) en ik werd zo excited dat ik vroeg of ik een foto met ze mocht nemen wat ze gelukkig wilden! Na de foto zei de ryokan vrouw dat ze niet echt waren, maar ik had zo iets, WHO CARES! I TOOK A PHOTO WITH A LOOK A LIKE MAIKO-SAN!

We hadden nog tijd voor ons zelf en omdat we ons (blijkbaar) goed hadden gedragen mochten we de ryokan uit om naar supermarkt of ergens anders heen te gaan. Ik had afgesproken om met meiden uit de A klas te gaan maar je moest blijkbaar met je eigen groep gaan en iedereen wilde snel weg en je moest naam invullen en allemaal lastig en niemand wilde het mij uitleggen. Toen na kwartier waren de meiden van A al weg en de meiden uit F waren te beroerd om mij uit te leggen hoe het moest waardoor ik uiteindelijk in me eentje in de kamer zat te wachten tot iedereen kwam. Ik had ook nog onze leraar gevraagd maar die deed allemaal moeilijk dat ik met eigen groep moest en toen was iedereen al weg. Ik voelde mij op dat moment echt heel eenzaam en moest huilen omdat ik me echt buiten de groep gelaten voelde.

Ik heb sinds ik in de klas ben niet zoveel met mijn eigen klas. Met de jongens kan ik goed opschieten maar de meiden zien mij echt als bedreiging en sommige meiden zijn zo social awkward dat er niet mee te praten valt. Ik weet niet of het komt omdat ik in begin vast zat aan Rachael of dat ze altijd zo zijn maar ik was echt pissed. Ik kan het ook super goed vinden met de meiden uit andere klassen en ik lunch daar dus ook vaker mee dan mijn eigen klas omdat ik mij gewoon niet welkom voel. Toen iedereen terug was heb ik geen woord gezegd en gingen paar meiden ineens vragen of er iets met me was waar op ik antwoordde dat alleen in een kamer zitten niet echt heel gezellig is.

Als avondeten hadden we rijst, soep, tempura! En vlees, het was niet heel special maar wel lekker. Verder weer met zijn allen douchen en slapen. Dit keer was iedereen dood op, goh… en sliep iedereen gelukkig vroeg. Ik heb ook dat meisje gevraagd haar wekker uit te zetten of anders.. Ik heb nog UNO gespeeld met iedereen wat wel gezellig was en ik geloof dat iedereen wel begreep dat ze mij er buiten hadden gehouden. Vervolgens ben ik vroeg gaan slapen.

Dit bericht is geplaatst in School trip met de tags , , , . Bookmark de permalink.