School Trip Dag 3: Nara, Tokyo

7 november
2012

Vandaag moesten we nog eerder opstaan omdat we naar Nara gingen. We werden weer gewekt door de wekker in ryokan, dit keer door Micky-san! En ik heb het opgenomen. Maar die van gisteren was nog luider en erger. Het ontbijt was simpel maar wel lekker, op die soort schaaltjes met vuur kon je eigen ei met spek maken!
Ik heb ook even een eigen spiegel gemaakt door mijn iPhone in de rijstpapierenwand te zetten.

We moesten ook onze koffers klaarmaken omdat die meteen naar Tokyo werden gestuurd. We gingen in de bus naar Nara toe! Hier ben ik ook al geweest maar dit keer geen regen! We hebben ook meer gezien van het park en ook uitleg gekregen.

Als eerst gingen we naar Touda-ji Temple (Eastern Great Temple) de grootste houten gebouw in de wereld. En ook de grootste bronzen Buddha. Het is daarmee ook een soort centrum voor Boeddhisme. Het is heel groot en mooi maar we gingen alweer snel door naar de volgende plaats.

De volgende plaats was Nara Park, bekend om de hertjes! Heel.. veel.. hertjes! Ook hier weer een schoolfoto genomen, met hertjes!
Daarom deze album dedicated to Shika! (deer/hert in Japanese)

We hebben heel lang rondgelopen in het park en het was best vermoeiend maar wel leuk. In de middag gingen we met zijn allen Udon eten, hele dikke noedels, en weer een obentou lunchbox. We hadden nog half uur om omiyage te kopen en om de hertjes te voeren. Een paar jongens deden de koekjes in hun mond en gaven het zo aan de hertjes! Heel erg gelachen. Er werd ook 1 jongen aangevallen door een hert! Maar dat was zijn eigen schuld.
Ook was er een soort militaire high school voor jongens op school reis. Ik vond hun uniform zo gaaf dat ik er een foto van maakte! Ik had nog nooit zo’n uniform gezien en vond echt gaaf!!

In de bus gingen we terug naar Kyoto waar we de Shinkansen (bullet train) naar Tokyo namen. Het duurde allemaal een eeuwigheid voordat de leraren tevreden waren over hoe we opgesteld stonden. Toen de trein uiteindelijk kwam ging het allemaal snel. HEEL snel! Ja, deze trein gaat op zijn hardst 240–300 km/h. Ik was heel moe en was in slaap gevallen. Blijkbaar, wat niet vaak voorkomt, kon je de Mount Fuji zien maar omdat ik in slaap was gevallen kon ik geen foto nemen. Ook dat meisje naast mij dacht niet even van, goh laat ik Michelle even wakker maken, maar goed.

In Tokyo aangekomen namen we de bus, door Tokyo, naar een restaurant waar we avond gingen eten. Het was een internationaal restaurant met een buffet! Het uitzicht vanuit bus was echt geweldig! Allemaal lichtjes. Ik wilde heel graag foto’s maken maar daar kwam niet van.

In restaurant aangekomen hadden we PRACHTIG uitzicht op de skyline van Tokyo! Ik kon dus uiteindelijk TOCH mooie foto’s maken vanaf het balkon van het restaurant.

Maar eerst hebben we heel veel gegeten. En patat! Ze hadden dikke vette patat! En ik heb echt gigantisch van genoten! Ook andere lekkere dingen gegeten. Vervolgens foto’s gemaakt met iedereen. Het is trouwens in Japan al rond 5/6 uur pik donker waardoor het echt prachtig is! We noemen het in Japan キラキラ (kira-kira, wat betekent dat het schittert, het is meer een soort geluid nabootsing)

We gingen vervolgens naar ons hotel heel dicht bij Disneyland. Het was echt een super deluxe mooi hotel en ik was echt verbaasd dat we daar heen gingen. Het hotel heet Sun Route Plaza Chiba. We hebben buiten nog vuurwerk van Disney kunnen zien.

Ik sliep met twee meiden uit mijn klas op de kamer. Maar 1 meisje mag mij niet omdat ze mij volgens mij als bedreiging ziet. Het andere meisje is haar beste vriendin maar die doet wel aardig tegen me al behandeld ze mij soms echt als een kind als we ergens naar toe gaan. Toen ik ging douchen gingen ze naar andere kamers maar daar werden ze al snel weggestuurd door leraar. Ik heb uiteindelijk nog met Kanji zitten sms’en omdat nou ja, ik niet veel te vertellen had. En snel gaan slapen want de volgende dag gaan we naar…. DISNEY!

Dit bericht is geplaatst in School trip met de tags , , , , . Bookmark de permalink.